torsdag 23 oktober 2008

fredag*

jaha då va det fredag IGEN.. helg helg helg heeela tiden :P men det är skönt, för då är jimmy hemma med mig :).Idag ska vi hem till erika&simon och umgås med dom, äta mat o goooda saker efteråt ^^hihi ska bli gott.Mår så jävla illa hela tiden !! såhär mådde jag inte med miliam !! tillomed när jag vaknar på natten så mår jag skit illa, hela dagarna men det går bra att äta ändå,men inte för mycket !Funderar lite på om jag får göra det första ultraljudet utan på magen som vanligt även fast jag redan gjort ett vaginalt ? för här jag bor så är det mellan veck 12 o 14 tror jag som man gör första UL hos doktorn på mvc.. men det måste jag ju ändå få göra.. för att se att allt är ok där inne !.. annars tänker jag kräva ett :).. men om inte det funkar så är det ju faktist rutin UL någon gång med.. men OM det skulle vara så att hjärtat kanske inte slår, så hade det varit skönare att få veta det i vecka 14 än i vecka 19.. så man inte går längre o längre o tror att allt är bra.. missförstå mig inte nu.. att få veta att hjärtat inte slår, skulle inte vara skönt någonstans.. men jag menar inte på det sättet!!¨Jimmy slutar kl 12.20 idag så det är inte så långt tills han kommer hem.. ska hoppa in i duschen när han kommer, så får han ta miliam :).. och imorgon lyckades vi klämma in något ändå.. vi ska hem till jimmys mamma redan då å äta, sen ska vi inte äta ute på söndag, för det blir mat hemma hos tommy istället. men lika gott det ju ! :) allt går ner ;PMiliam ligger o sover.. han fick frukost innan.. Först välling direkt på morgonen när han vaknade.. sen va han vaken i två timmar o då fick han lite till välling o somnade i tio minuter därefter.. sen vaknade han o då gav jag han lite gröt o sen lite nypon efter :).. sen fick han sin juice o dricka med.. MEN inte mycket !! ni får inte tro att jag matar han med massor, för det gör jag inte !! måste ju tänka på hans mage som inte är allt för van vid sån där mat! visst att han har ätit det ett tag nu, men jag vill ändå inte ge för mycket.. för han kan faktist få ont då.. o det vill jag inte riskera, bara synd om han då !!Och jag ger ju inte han pyyyyytte liiiite heller.. jag ger lagom , så mycket som jag tror att hans mage klarar, o hittills har det inte varit några problem :)..Jag är så jäkla dålig på att komma ihåg o ge han AD-droppar.. men det är ju inte hela världen precis.. men måste bättra mig med det ändå.. så jag har ställt den grejen som det är i så jag ser det.. :) inte lätt o va glömsk ;P..Vi har bestämmt oss för att börja lägga miliam i sin egna säng nu.. men det går ju inte så jätte bra :P.. på kvällarna så somnar jag han i famnen å lägger sen ner han i sin egna säng.. men då vaknar han med klarvakna ögon o börjar prata för fullt.. men jag låter ändå han ligga kvar där ett tag för o se om han somnar.. men nehe , det vill han inte.. har testat att ge han välling oxå när han ligger i sängen, men det funkar heller inte :P.. så tillslut ger jag upp o lägger han jämt oss istället, även fast han måste lära sig sova själv.. men det är svårt att låta han sova i sin säng.. har ju alltid haft han jämt mig!! nu kommer det bli tomt när han väl lär sig! och han somnar alltid på en gång när han ligger jämte oss! <3 min lille plutt<33333Nu ska jag läsa lite bloggar som jag oftast läser dagligen. sen ska jag lägga mig o mysa o vila o tänka en massa jämte min underbara son ! kommer bli sååå mys :D hihitror inte jag kommer skriva mer idag, men man vet aldrig :)Pussssheeeeej!!!
2008-10-17

Inga kommentarer: